Színházak
Desiré Regionális Kortárs Nemzetközi Színházi Fesztivál
- 2024/2025
- 2013/2014
Haris PašovićMujo, Suljo és Fata a spektákulum társadalmában
Az előadásban felhasznált zenei és videobetétek:
Philip Tan: The Calling (hangszeres változat), Rihanna: Man dnow, Blurred Vision: Another Brick In The Wall, Sejo Pitić: Bosno moja
Video art: Goran Lončarević Goc, Source Production
Grafikai terv: Enes Huseinčehajić
Spotfény irányítók: Elvis Ahmović, Samir Jašar
Smink és haj: Emila Topalović
Gardrób: Edina Bahtanović
- rendezőHaris Pašović
- díszlettervezőLada Maglajlić
- jelmeztervezőVanja CirajIrma Saje
- koreográfusTamara Curić
- fényHaris Pašović
- hangMario Romić
- ügyelőBorka Jokanović
- fénytechnikusKenan Begagić
- szinpadmesterEmin Bahtanović
- produkciós munkatársIsmar Hadžiabdić
- producerHaris PašovićHazim Begagić
- a rendező munkatársaNermin Hamzagić
A szórakozás is lehet komoly és felelősségteljes – néha még komolyabb és felelősségteljesebb is a „komoly” megközelítésmódnál. Haris Pašović és az East West Centar a Mujo, Suljo és Fata a spektákulum társadalmában című előadásában lényünk legderűsebb oldalát, a humorérzékünket célozzák meg és azt a ragyogó képességünket, hogy tudunk saját számlánkra viccelődni.
A humor társadalmunk létfontosságú tulajdonságának bizonyult a legnehezebb időszakokban is. Ma, amikor problémák sokaságával szembesülünk, ez az előadás színre hívja az bosznia-hercegovinai viccek hőseit, Mujót, Suljót és Fatát, hogy az ő szemszögükből nézhessünk a valóságunkra, és mérlegeljünk bizonyos megoldásokat. Mujo, Suljo és Fata közkedveltsége és a velük való nagyfokú azonosulás kitűnő lehetőséget nyújt arra, hogy változtassunk régiónk valóságának gyakran depresszív megélésén, s fesztelenebbül építsünk pozitív jövőképet.
Az előadás okosan és szórakoztató módon sarkall önálló kritikai gondolkodásra a politikai, a társadalmi, a médiát érintő, és mindenekelőtt a szabadságról szóló kérdésekben.
Korunkban, amikor az információ a tudás, a közösségi média pedig a közéleti szerepvállalás illúzióját kelti, ez az előadás az individualitást és az autentikusságot hangsúlyozza.
Az East West Centar Szarajevó nonprofit kulturális intézményt 2005-ben alapították. Ez a legsikeresebb vezetőszerepű független kulturális szervezet Bosznia-Hercegovinában és a balkáni régióban. Alapítása óta számos előadóművészeti produkciót, zeneművet, filmet hozott létre és mutatott be, utazásokat, beszélgetéseket, vitafórumokat, továbbképzéseket és műhelymunkákat szervezett, négy kontinens több mint húsz országának művészével kar0ltve.
Küldetése, hogy felhívja a figyelmet a multikulturalizmus fontosságára, s hogy magas művészi színvonalú platformként szolgáljon a balkáni régióból és a világ más tájairól érkező alkotók számára. Az East West Centar Szarajevó előadásainak kiindulópontja és vezérelveinek alapja az emberek etnikumtól, fajtól, vallástól, nemtől és szexuális orientációtól független egyenrangúsága és sokfélesége.
Haris Pašović immár több mint két évtizede Délkelet-Európa vezető színházi rendezői közé tartozik. Az East West Centar művészeti igazgatója, továbbá tanít a szarajevói Színművészeti Akadémia és a bledi IEDC Ügyviteli Iskola rendezői tanszakán. Előadásai rányomták bélyegüket az egykori Jugoszlávia színművészetére. 1992 és 1996 között, Szarajevó megszállásnak idején Pašović a MESS Nemzetközi Színházi Fesztivál igazgatója volt, de ő szervezte meg az első Szarajevói Filmfesztivált is. 2002-ben Shakespeare Rómeó és Júliájának a bosznia-hercegovinai parlament épülete előtti színpadra állításával nagy visszhangot kiváltva tért vissza a világot jelentő deszkákhoz. Pašović egyik kezdeményezője és szerzője volt a Szarajevói vörös vonal című széleskörű projektnek, mellyel 2012. április 6-án megemlékeztek Szarajevó megszállásának huszadik évfordulójáról.
2012. 04. 06.