Színházak
Interferenciák Nemzetközi Színházi Fesztivál
- 2022/2023
- 2014/2015
- 2012/2013
- 2010/2011
- 2007/2008
Alfred JarryÜbü király
- Übü papaChristophe Grégoire
- Übü mamaCayol Camille
- BordureXavier Boiffier
- Vencel KirályVincent De Boüard
- Rozamunda királynéCécile Leterme
- Bugrislav királyfiSylvain Levitte
- rendezőDeclan Donnellan
- produkciós vezetőEdward Fortes
- társrendezőMichelangelo MarcheseJane Gibson
- díszlettervezőNick Ormerod
- jelmeztervezőAngie Burns
- színpadi mozgásJane Gibson
- zeneszerzőDavy SladekPaddy Cunneen
- fénytervezőPascal Noël
- videoanimációBenoit SimonQuentin Vigier
- kellékCamille Riquier
- fényVincent Gabriel
- verekedésFrançois Rostain
- videóVincent Gabriel
- hangképzőValérie Bezançon
- hangKenan Trevien
- technikai igazgatóAndré Néri
- ruhaMarina Aguilar
- segédügyelőCamille Riquier
- produkciós munkatársBéatrice Catry
- rendezőasszisztensBertrand Lesca
2007-ben Peter Brook meghívta Declan Donnellant és Nick Ormerodot, hogy állítsanak össze egy színészcsapatot Racine Andromakhéjához. A produkció nemzetközi sikerén felbuzdulva a Cheek by Jowl társulat ugyanazokkal a francia színészekkel állította színpadra legújabb előadását, Alfred Jarry Übü királyát.
Fajtánkra jellemző, hogy szívesebben beszélünk gyermekkorunk ártatlanságáról, mintsem emlékeznénk a bennünk megbúvó kegyetlenségre. A gyermekkor önzését és brutalitását infantilisnek/gyermetegnek tekintjük és könnyen adjuk át a múltnak, miután felnőttünk és„civilizálódtunk". Egyesek azzal magyarázzák korai emlékeink elfelejtését, hogy az védekezés túláradó érzéseink felelevenítése ellen - amelyek olyannyira negatívak, hogy szégyelljük megőrizni őket.
Mit teszünk civilizálatlan érzéseinkkel? A civilizáció gyakran azt kéri tőlünk, hogy ne vegyünk tudomást róluk, vagy tagadjuk meg őket. Mindannyian civilizáltak akarunk lenni - de ennek ára van. És ennek olykor az őrület az ára. És ez az ár olykor az őrület.
Übü Mama és Übü Papa - mértéktelen, antiszociális, roppant dinamikus lények, akiknek nincs más céljuk, mint a hatalom megkaparintása - egyaránt elborzasztanak és szórakoztatnak bennünket. Vajon visszavezetnek saját gyermekkorunk önzéséhez és erőszakosságához? A darab cselekményének vezérfonala a romlott, ijesztő infantilizmus, amely éppoly erőszakos, mint amennyire gyermeki. Az Übü azt az erőszak-potenciált jeleníti meg, amely mindannyiunkban rejtve van.
Legyen akár egy zseni műve, akár egy iskolásfiú firkálmánya, a századfordulón új formákra szomjazó irányzat e terméke párját ritkító egyszerűséggel vezet vissza bennünket talán a legalapvetőbb ösztöneinkhez.
A Cheek by Jowl előadása a Barbican, London, Les Gémeaux/Sceaux/ScèneNationale és La Comédie de Béthune -Centre Dramatique National du Nord-Pas-de-Calais közös produkciójaként jött létre.
2013. 01. 26.
Az előadás hossza: 110 perc szünet nélkül