Színházak
Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
Vidnyánszky Attila - Nádasy László - Fábri Péter - Sarkadi ImreKörhinta
- Pataki IstvánCserhalmi György m.v.Varga József
- PatakinéSzűcs Nelli
- Bíró MátéIfj. Vidnyánszky Attila m.v.
- MariWaskovics Andrea m.v.Szabó Nikolett e.h.
- Farkas SándorFarkas Dénes
- SzereplőBenedek AttilaCsicsmann DánielBarka DávidKovács Gábor NorbertTókos AttilaFekete BenceJuhász SándorRab EdinaTóth MelániaZsuráfszky LillaOrbán AmandaOltárczy MáriaRencz NorbertMolnár SaroltaKerepesi ZoltánBordás BarnabásValach GáborSzeverényi BarnabásHajdú FlóriánTakács Gábor JánosPayer DóraJuhász ZsomborSánta-Bíró Anna
Közreműködik a Magyar Nemzeti Táncegyüttes (volt Honvéd Táncszínház) és zenekara
Az előadásban hangfelvételről közreműködik:
Balogh Kálmán - cimbalom
Madarász András - zongora, koboz, gitár, dob
Kovács Ferenc - trombita
Bede Péter - szaxofon
Rácz Csaba - cselló
Lelkes Tibor -nagybőgő
Novák Csaba - nagybőgő
- rendezőVidnyánszky Attila
- társrendezőZsuráfszky Zoltán
- koreográfusZsuráfszky Zoltán
- díszlettervezőMira János
- jelmeztervezőVincze Zsuzsa
- dramaturgVincze Zsuzsa
- ForgatókönyvVincze Zsuzsa
- művészeti munkatársVincze Zsuzsa
- zenei vezetőSzabó Dániel
- zenekarvezető„Gázsa"
- tánckarvezetőAppelshoffer JánosRémi TündeValach Gábor
- zenész_brácsaD. Tóth SándorLakatos Róbert
- zenész_hegedűTakács ÁdámLakatos Róbert
- zenész_bőgőLiber Róbert
- zenész_fúvósCsávás Attila
- zenész_cimbalomSzabó Dániel
- súgóKónya Gabriella
- ügyelőDobos GáborGéczy István
- rendezőasszisztensKernács Péter
Szerelem, föld, házasság, érdekek. Vajon melyik a fontos? A fiatalok boldogsága, vagy hogy – évszázadok paraszti törvénye szerint – egyesüljenek a birtokok, amelyek majd megélhetést jelentenek egy új család számára. Szerelem? Lehet-e a pillanat boldogságára jövőt építeni? Erősebb a társadalom törvénye, a józan ész, mint két ember egymás-akarása?
A Körhinta története az ötvenes évek Magyarországán játszódik, ahol a közös földművelői sorsot „felkaroló” termelőszövetkezetek jelentik az új társadalmi rendet. De nem mindenkinek. A szövetkezetből ki akar lépni Pataki István, és a lányát – földegyesítés okán –egy egyéni termelőhöz kívánja feleségül adni. A lány, Mari azonban mást szeret, Mátét, aki viszont a szövetkezetben keresi és találja meg a boldogulását. Mari szembeszáll az apjával, aki a szóváltás csúcsán baltával támad a gyerekére, mire a lány elmenekül otthonról és összetalálkozik Mátéval.
A Sarkadi-novella alapján készült Körhinta a magyar filmtörténet egyik klasszikusa. Fábri Zoltán rendezése 1956-ban a cannes-i filmfesztiválon Arany Pálma jelölést kapott. Két főszereplője, Törőcsik Mari és a nem sokkal később tragikus körülmények között elhunyt Soós Imre a korszak meghatározó csillagai voltak. A vásári körhinta szédítő forgásában Soós Imre odakiáltja Törőcsik Marinak: „Repülünk, Mari!”. Ez a két szó ma is a fiatalok igazságát, a szerelem és a szabadság szédítő mámorát hirdeti.
Vidnyánszky Attila számára a történet személyes és társadalmi szála közül elsősorban a személyes a fontos. A szerelem ereje, hatalma, és a beteljesülő szerelemben a jövő lehetősége… Mindazok, akik látták a János vitéz és a Johanna a máglyán rendezését, megtapasztalhatták, hogy az érzelmek sodró erejét grandiózus színpadi kompozíciókban viszi színre. A nagyszerű szereposztás mellett a produkció dinamizmusáért a Honvéd Táncegyüttes felel… Újra műfajokat átívelő, a prózát, a táncot, a zenét egyesítő költői színházi előadás születik a Nemzetiben.
2015. 02. 20.
Az előadás hossza: 100 perc szünet nélkül