Színházak
Miskolci Nemzeti Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2000/2001
- JézusSzőcs ArturBörcsök Olivér
- JudásRózsa KrisztiánPolák Ferenc e.h.
- Mária MagdalénaCzvikker LillaVarga Andrea
- PilátusLajos András
- HerodesSalat Lehel
- KajafásKincses KárolyCseh AntalVatamány Atanáz e.h.
- AnnásTóth Dominik e.h.Fülöp Kristóf e.h.Kacsenyák Gábor
- Péter apostolKriston MilánVisnyiczki Bence
- SimonCselepák BalázsTóth Dominik e.h.
- FőpapBárány ZsomborKolozsi BalázsPetró Balázs
- SzereplőKeresztes AnnaBáthori ImreSzabó István
Apostolok, Katonák, Jeruzsálem népe, tömeg Közreműködik: a Miskolci Balett, a Miskolci Nemzeti Színház énekkara, kiegészített zenekara
- rendezőSzabó Máté
- díszlettervezőHoresnyi Balázs
- jelmeztervezőFüzér Anni
- dramaturgKenesey Judit
- fordítóMiklós Tibor
- zenei vezetőCser Ádám
- vezényelCser ÁdámPhilippe de Chalendar
- koreográfusKováts Gergely Csanád
- karvezetőPataki Gábor
- korrepetitorRákai András
- videóHajdufi Péter
- koreográfusasszisztensSolti Csaba
- hangmérnökDitzmann Tamás
- súgóReiter Krisztina
- ügyelőOrehovszky Zsófia
- rendezőasszisztensFekete ZsoltPálóczy Magdolna
Hétéves lehettem, amikor apám hirtelen felindulásból elvitt moziba. A TV-ben a Petrocelli ment, ezért nem annyira örültem. Aztán a film elején megszólalt a gitár, közeledett a távolból egy busz a szereplőkkel, és ezek a könnyeden teátrális sivatagi körülmények a 2000+ évnyi homállyal fedett, mégis örökös érdeklődést kiváltó történetbe úgy vontak be, hogy egész más emberként tekintettem a világra hazafelé menet egy kék Trabantban, 1984-ben. Most 2022 van. A világ is megváltozott – és én is. A Petrocellit már nem is adja a TV. Vajon mi a helyzet ma ezzel a különös történettel? Mi a szerepe ma mindannak, amire hivatkozva szöggel és kalapáccsal a kézben követünk el nap mint nap bűnöket, ha valaki valóban a vízen jár, lényegileg már észre sem vesszük, maximum készítünk róla pár képet a telefonunkkal.
A Passió szenvedéstörténet, ugyanakkor Andrew Lloyd Webber művében olyan szenvedély történetét ismerjük meg, ami által a külső szemlélő óhatatlanul részese lesz és ezáltal részesül is mindabból a zenei ihletettségből, amelynek az alapjához mindannyiunknak van közünk. Egy útszéli kőkereszt mellett elhaladva, a templomban, az álmainkban, egy múzeumban egy festmény előtt, vagy ha csak széttárjuk a kezünket és szembe fordulunk a világgal, óhatatlanul szembejön velünk egy lehetőség, amit azonban csupán kívülről szemlélünk ahelyett, hogy a részesévé válnánk. Hiszen nem egyszerű. A világ kalapácsot és szögeket ad a kezünkbe. Néha pedig egy színházjegyet...
(Szabó Máté, rendező)
A The Really Useful Group Limiteddel kötött megállapodás alapján.
2022. 10. 07.