Színházak
Szigligeti Színház Nagyárad
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
SzophoklészAntigoné
- AntigonéTörteli Nadin
- IszménéBarkóczi Réka
- TeiresziászBarkóczi Réka
- KreónGyörfi Csaba
- HaimónBarabás Hunor
- EurüdikéKerekes Dalma Gabriella
- KarBodea Anita BrigitaKiss Virág SáraKovács AnitaKreiner TimeaLaczikó GrétaSzitai Erszébet
- rendezőGyörfi Csaba
- koreográfusGyörfi Csaba
- díszlettervezőSzőke Zsuzsi
- jelmeztervezőCristina Breteanu
- dramaturgCzvikker Katalin
- zeneszerzőCári Tibor m.v.
A tragédia központi témája a törvény, e köré szerveződik minden tett és jellemváltozás. Az Antigoné egy konfliktusos tragédia, mely egy meghatározott erkölcsi és filozófiai ellentét köré szerveződik. Tétszerűségét erősíti, hogy a konfliktusok a törvény pro és kontra viszonyulásainak kétoldalúságából adódnak. Antigoné és Kreón viszálya, nem csupán két akarat egymásnak feszüléséből adódik, hanem egy ennél sokkal magasabb rendű konfliktus, az emberi és isteni világrend összeütközéséről szól. Mai szemmel nézve ezen nézeteltérések nagyon is aktuálisak érvényes emberi és társadalmi problémákat feszegetnek. Ezek az emberi és társadalmi viszonyok és viszonyrendszerek teszik lehetővé, hogy Szophoklész Antigonéját egy teljesen mai megfogalmazásban, kifejezetten nonverbális eszközök segítségével váljon színpadi alkotássá. Egy zsarnok nézeteitől, tetteitől öngyilkosságok sorozatának lehetünk tanúi, a végén a tettesen kívül szinte mindenki meghal. Ez túlmutat egy szűk családi mészárlás tragédiáján.
2021. 12. 11.