Színházak
Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
Franz KafkaA per
- Josef K., vádlottOrbán Levente m.v.
- MilenaSânziana Tarța m.v.
- GrubachnéPolgár Emília
- Bürstner kisasszonyPolgár Emília
- KalaposSzekrényes László
- ÜgyvédSzekrényes László
- PapSzekrényes László
- KalaposNagy Attila
- GyárosNagy Attila
- IgazgatóhelyettesBajkó László
- BíróBajkó László
- FestőBajkó László
- LeniNagy Eszter
- FruskaVárkonyi Eszter m.v.
- rendezőBarta Dóra
- jelmeztervezőKiss Julcsi
- dramaturgRéczei Tamás
- zenei szerkesztőKatonka Zoltán
- konzultánsMárton Imola
Az előadás a váratlan-alaptalan támadásnak kitett kafkai főhős, Josef K. menekülési kísérleteit állítja színpadra. A megingathatatlannak hitt biztonság elvesztése a főhőst korábbi önmagán való túllépésre kényszeríti. Kitörési próbálkozásainak képzeletbeli segítőjeként jelenik meg a Nő, aki az alkotók értelmezésében egyaránt anya, feleség és az érzékiség megtestesítője.
Noha Kafka regénye helyenként nehézkesnek, szikárnak tűnhet, a könyv lapjain létrejövő erős konvenciókra épülő, szürreális világ zsigerileg foglalkoztatta a rendezőt. A fülledt, nyomasztó légkört lírai jelenetekkel ellenpontozza az előadás, mely így túlmutat a reménytelen megsemmisülésen.
Barta Dóra a klasszikus balett eszköztárának kortárs tánc- és mozgáselemekkel való elegyítésével, az így létrejövő egyedi mozgásnyelvvel kísérletezik. Ezt az előadásban a hagyományos prózai színház elemei, azaz Kafka műveiből vett párbeszéd- és prózarészletek is kiegészítik.
2012. 06. 09. Lajtha László Stúdióterem