Színházak
Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
William ShakespeareMacbeth
- MacbethBoros Bence
- Lady MacbethKaszás Csenge
- BanquotábornokVarsányi Szabolcs
- MacdufftábornokVlasich Máté
- BoszorkányAdorjáni KincsőLászló OtíliaRenczés Viktória
- rendezőDemeter Márk-Cristopher
- díszlettervezőLőrincz Viola
- jelmeztervezőLőrincz Viola
- dramaturgKelemen Roland
A Macbeth főproblematikája a vágy ördögi köre: becsvágy, hatalomvágy, szexuális vágyak stb. Mindezek olyan dolgok, amelyek az embert vezérlik, és meghatározzák cselekvéseit, viselkedését. De mekkorát mer álmodni, és meddig megy el egy ember, hogy vágyait teljesítse? Egyáltalán megéri-e üldözni a vágyainkat? Ezek voltak a főbb kérdéseink, amelyek meghatározták a munkafolyamatot. Vágyak nélkül nem élhet az ember, viszont az életet nem vezérelheti a kizárólag a vágy, mivel amint egy vágy beteljesült, egy következő lép a helyébe.
Macbeth története egy bukástörténet, amelyben Skócia legjobb hadvezére a jóslat beteljesítése végett megöli a királyt, majd barátját, gyerekeket és asszonyokat, végül ő maga is meghal. Mintha a vágy egy hurrikánként söpörne végig Skócián.
Hogyan lehet ezt a szöveget a mai embernek elmondani úgy, hogy érdekelje, és ami a legfontosabb, hogy megőrizze hitelességét? Nyilvánvaló, hogy a shakespeare-i szövegek legalább olyannyira érvényesnek számítanak manapság is, mint Shakespeare korában. Szükséges a sűrítés. Az előadás végleges szövegkönyve az eredeti mű alig 30%-át tartalmazza, a problematika mégis maradéktalanul jelen van. A Macbeth esszenciáját próbáltuk megfogni és azt megmutatni minden fölösleg nélkül, ezért az előadás minimalista, rövid és lényegre törő vágásokat alkalmaz, a szöveg képteremtő erejére és mágikus voltára hagyatkozik.
Az előadás hossza: 60 perc szünet nélkül