Színházak
Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
William ShakespeareSok hűhó semmiért
- Don PedroAragónia hercegeKolcsár József
- Don Juana herceg fattyú öccseDerzsi Dezső
- BoracchioDon John embereNagy Kopeczky Kristóf
- Claudioifjú firenzei grófVarsányi Szabolcs
- Benedettopáduai nemes ifjúPignitzky Gellért
- LeonatoMessina kormányzójaSzakács László
- BalthazárDon Pedro szolgájaErdei Gábor
- ZenészArdeleanu Daniel
- HeroLeonato lányaVass Zsuzsánna
- BeatriceLeonato unokahúgaPál Ferenczi Gyöngyi
- MargarétaBenedek Ágnes
- UrsulaGajzágó Zsuzsa
- rendezőKiliti Krisztián
- látványtervezőSzőke Zsuzsi
- dramaturgO. Horváth Sári
- fordítóMészöly Dezső
- dalszövegO. Horváth Sári
- zeneszerzőArdeleanu Daniel
- koreográfusKányádi György
- súgóGazda Szende
- ügyelőCsomós Tünde Timea
- rendezőasszisztensDemeter Márk-Cristopher
A szerelem maga a „sok hűhó”. Öl, butít, és nyomorba dönt. Vagy épp ellenkezőleg? Mindenesetre mindent a feje tetejére állít. Ismerjük az érzést, tudjuk mindannyian milyen, még azok is, akiknek csupán „olvasat-élményük van róla”, hiszen mai korunk biztosít bennünket afelől, hogy mindenkit elbódítson az idealizált szerelem-fétis. De valóban csak ennyi lenne? Jól hangzó, szentimentális, már-már patetikus „kellesz nekem”-ek, „vágyom rád”-ok, és „nélküled semmi vagyok”-ok. Shakespeare műve ízekre szedi a szerelmet, és keményen górcső alá veszi minden egyes darabját. Többféle szerelmet és vágyat megmutat, hogy aztán ránk bízza, vajon melyiket tartjuk igazinak, őszintének, fennköltnek: a feltörekvő ifjú harcos gróf, Claudio vonzalmát Hero-hoz, a messinai kormányzó naivan szexi lányához, vagy a padovai nemes, Benedetto heves és visszás „húzd meg-ereszed meg”-jét Beatricével, az említett kormányzó férfigyűlölő unokahúgával?
A Sok hűhó semmiért igazi szerelmi adok-kapok történet. A háborúból hazatért férfiak a fegyverek után most a szerelemmel és (nem mindig tisztességes) vágyaikkal néznek farkasszemet. De lehetséges-e a háborús borzalmak árnyékából kilépni, és tiszta fejjel – na meg, persze, tiszta lélekkel – megélni a szerelmet? Nem marad-e a csatamezők élethalálharcai után valami furcsa torzulás a lélekben? És ennek nyomán nem változik-e át a szerelem is egyfajta hatalmi játszmává?
A Sok hűhó semmiért ezekre a kérdésekre keresi a választ, miközben szerelem és intrika, politikai cselszövések és elmés szócsatározások teszik rendkívül mozgalmassá a már-már a tragédiába torkolló történetet. Az előadás során keverednek a prózai és zenés színház jellegzetes elemei. Shakespeare időtlen sorai találkoznak és meglepő párbeszédbe elegyednek a drum&bass zenei műfaj party-atmoszférájával, melyben – a könnyűzenei fesztiválokhoz és a pörgős, felfokozott hangulatú bulikhoz hasonlóan – minden lehetségessé válik.
De elég bátrak vagyunk-e ahhoz, hogy szembe nézzünk vágyainkkal és felvállaljuk érzéseinket? Merjük-e feladni gőgös énünket, hogy egyesüljünk szerelmünkkel egy új dimenzióban? Vagy hiába a rengeteg szó, hiába a zene és mulatság, hiába a könny és a bánat, mert ha nem vagyunk elég bátrak, mindez sok hűhó marad csak a semmiért.
2022. 12. 21.