Színházak
Shakespeare Fesztivál Gyula
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
William ShakespeareRómeó és Júlia
- RómeóMontague fiaPapp Bálint
- JúliaCapuleték lányaTokai Rita
- Capuleta Capulet család fejeSebestyén Csaba
- CapuletnéHanda Dalma
- TybaltCapuletné unokaöccseAurel Muresan
- DajkaJulia dajkájaKocsis Andrea
- Mercutioa herceg rokona, Rómeó barátjaLukács Ádám
- BenvolioMontague unokaöccse, Rómeó barátjaSzabó Levente
- Lőrinc barátFüzi Attila
- MabRiho Okono
- SzereplőSzalay OlimpiaKollár DaniellaLászló Lívia
- rendezőKulcsár Noémi
- koreográfusKulcsár Noémi
- díszlettervezőBozóki Mara
- jelmeztervezőBozóki Mara
- szcenográfiaKulcsár Noémi
- asszisztensFüzi Attila
Shakespeare örökbecsű remeke – a Rómeó és Júlia – megszámlálhatatlanul sok alkotót ihletett meg már eddig is, mert kimeríthetetlenül gazdag tematika, mindannyiunk legintimebb élettörténése – a szerelem – áll középpontjában.
Interpretációnk arra a tapasztalatra épül, hogy korunkban a világ adott rendje és a szerelem állapota között már nincs antagonisztikus ellentét, vagyis nem igaz az alaptétel: a szerelmek szükségképpen tragikusak, halálba visznek, csak a másvilágon lehet otthonuk. Az igazi feszültséget számunkra nem a szerelem életképessége jelenti, hanem a szeretethez való viszonya: ez az, melyre mind mai napig nincs megnyugtató válaszunk, gyakorlatilag is működő feleletünk. A szerelem kiszakít bennünket természetes életviszonyainkból, s így megszabadít bennünket a felelősségtől is, mely a szeretni tudás lényegi feltétele, szükségképpeni velejárója. Szeretet, barátság kizárólag csak emberek között lehetséges, hiszen független a nemi identitás sajátosságaitól, testünk milyenségétől! A szerelemben meg épp fordítva: a test kap benne főszerepet, férfi, vagy női mivoltunk válik így meghatározóvá, uralkodni fog lelki, szellemi tartalmainkon.
Kik is vagyunk hát voltaképpen? Azok, akik a vágyban ismernek önmagukra, vagy azok, akik a felelősségben találnak saját életerejükre? Kibékíthető-e ez az ellentét test és lélek között, vagy állóháborúnak kell dúlnia közöttük mindörökre?
Táncszínházi előadásuk ezeket a kérdéseket nem megválaszolni hivatott, hanem feltenni. A tánc különösen alkalmas erre, hiszen a ritmikus mozgás kizárólag test és lélek harmonikus viszonyán, együttműködésén alapulhat csak, nélkülözhetetlenek egymás számára, békére vannak imígyen kárhoztatva…!
2013. 09. 28.