Színházak
Zsámbéki Színházi Bázis
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
Anton Pavlovics CsehovSirály
- Irina Nyikolajevna ArkagyinaB. Fülöp Erzsébet
- Kosztantyin Gavrilovics TrepljovArkagyina fiaBartha László Zsolt
- Pjotr Nyikolajevics SzorinArkagyina testvéreMakra Lajos
- Nyina Mihajlovna Zarecsnajagazdag földbirtokos fiatal leányaKádár Noémi
- Ilja Afanaszjevics Samrajevnyugalmazott hadnagy, Szorin jószágigazgatójaGyörffy András
- Polina AndrejevnaSamrejev feleségeLőrincz Ágnes
- MásaPolina Andrejevna lányaVarga Andrea
- Borisz Alekszejevics TrigorinKorpos András
- Jevgenyij Szergejevics DornBíró József
- Szemjon Szemjonovics MedvegyenkoHenn János
- JakovcselédSallós Csaba
- rendezőKeresztes Attila
- díszlettervezőFodor Viola
- jelmeztervezőBianca Imelda Jeremias
- dramaturgKeresztes Franciska
- zeneBoros Csaba
- súgóFerenczi Tóth Katalin
- ügyelőVajda György
- rendezőasszisztensKeresztes Franciska
Olyan sokat beszéltem az új formákról, és most azt érzem, apránként a rutinba süllyedek. – vallja Trepljov a Sirály utolsó felvonásában. Az értelmetlen életre való ráébredés annál keservesebb, minél inkább igyekszik az ember.
De mi is ad értelmet az életnek?
A Sirály egyes szereplői az alkotásban találják meg a választ e kérdésre – ki a konformizmusban, ki a hagyományokból való kitörésben – van, aki viszont nem találja, talán nem is keresi, vagy egyszerűen nem is érdekli.
Csehov darabjainak visszatérő helyszíne, a vidéki udvarház és a távoli nagyváros ezúttal az alkotásnak létjogosultságot, értelmet adó vagy azt ellehetetlenítő, értelmetlenné tevő környezetté alakul, ahol a legfőbb kérdés az alkotó tehetsége és tehetségtelensége közötti megfoghatatlan határ.
Csehov megfeneklett életű, vergődő szereplői ezen felül egy szerelmi sokszög részei, amelyben mindenki a megváltással azonosítja kiválasztottját. A beteljesedésre azonban nincs túl sok kilátás...
A Tompa Miklós Társulat művészeti vezetője Gorkij, Beaumarchais és Molière után, az előző évadokhoz hasonlóan újabb klasszikust készül színpadra vinni a hagyományosnak számító Makai Imre-fordításban.
Olyan sokat beszéltem az új formákról, és most azt érzem, apránként a rutinba süllyedek. – vallja Trepljov a Sirály utolsó felvonásában. Az értelmetlen életre való ráébredés annál keservesebb, minél inkább igyekszik az ember.
De mi is ad értelmet az életnek?
A Sirály egyes szereplői az alkotásban találják meg a választ e kérdésre – ki a konformizmusban, ki a hagyományokból való kitörésben – van, aki viszont nem találja, talán nem is keresi, vagy egyszerűen nem is érdekli.
Csehov darabjainak visszatérő helyszíne, a vidéki udvarház és a távoli nagyváros ezúttal az alkotásnak létjogosultságot, értelmet adó vagy azt ellehetetlenítő, értelmetlenné tevő környezetté alakul, ahol a legfőbb kérdés az alkotó tehetsége és tehetségtelensége közötti megfoghatatlan határ.
Csehov megfeneklett életű, vergődő szereplői ezen felül egy szerelmi sokszög részei, amelyben mindenki a megváltással azonosítja kiválasztottját. A beteljesedésre azonban nincs túl sok kilátás...
A Tompa Miklós Társulat művészeti vezetője Gorkij, Beaumarchais és Molière után, az előző évadokhoz hasonlóan újabb klasszikust készül színpadra vinni a hagyományosnak számító Makai Imre-fordításban.
2016. 01. 07. Előbemutató időpontja: 2015. november 20.
Az előadás hossza: 160 perc 1 szünettel