Hírek
A Karoline és Kasimir premierjére október 12-én lesz. Hegymegi Máté, aki rendezőként először dolgozik Budaörsön, egy olyan előadást szeretne létrehozni, amely eltávolodik Ödön von Horváth klasszikusának valós terétől és idejétől, emellett arra keresi a választ, hogy a felszínen maradásért vívott harcban van-e létjogosultsága a szerelemnek, és ha igen, ki, milyen formában próbálja megélni azt.
Ivan Viripajev kortárs orosz drámaíró darabja bemutatóját december 21-re tervezik Fehér Balázs Benő elképzelései szerint, aki harmadszorra rendez a színházban. A Részegek szereplői számára elmosódnak a határok valóság és képzelet között, az általuk megélt szélsőséges állapotokban megkérdőjeleződnek az alapértékek. Székely Csaba új történelmi szatírája, Az igazság gyertyái Alföldi Róbert rendezésében kerül színre – a Marosvásárhelyi bemutató után Magyarországi ősbemutatóként. A színpadon az 1940-es évek erdélyi falusi világa elevenedik meg, ahol a politikai helyzet változása miatt megkérdőjeleződnek az addigi eszmék és az emberi kapcsolatok. Értelmetlen és érthetetlen harc kezdődik arról, hogyan címkézzük fel a másikat, és hogy hogyan összegződik az emberek közti személyes ellenszenv, valamint a fentről irányított gyűlöletkeltés. Az évad utolsó nagyszínpadi bemutatója, amely szintén magyarországi ősbemutató április 12-én lesz. Rostand darabját, a Cyrano de Bergerac Martin Crimp brit drámaíró szabad adaptációjában, Pelsőczy Réka rendezi a fordítás Závada Péter munkája.
A Városi Ifjúsági Klubban két új előadás várja a fiatalokat: az egyik a szeptember 14-én a Médeia gyermekei Berzsenyi Bellaagh Ádám rendezésében, a drámapedagógiai foglalkozással egybekötött darab szövegkönyvét Németh Nikolett, a színház dramaturgja írta Suzanne Osten és Per Lysander koncepciója alapján. Kenéz Ágoston a Budaörsi Latinovits Színházban, saját darabját viszi színre márciusban, A fiú, aki sosem aludt címmel.
Az első vendégelőadás Kerkay Rita rendezése, a Diótörőcske, amely a Vörösmarty Színházzal kötött együttműködés keretében kerül sor. Tavasszal az Inversedance – Fodor Zoltán Társulat Rumini című előadása vendégeskedik a színház nagyszínpadán, az ifjúsági bérlet részeként. A Stúdió K két darabjával, A kíváncsi kiselefánttal és a Rettentő görög vitézzel találkozhatnak a fiatalok.
A Stúdió K előadásai mellett folytatódik az együttműködés Bácskai Juli Pszichoszínházával is. Többször vendégül látnak majd egy a Színház- és Filmművészeti Egyetemen készült Godot-ra várva előadást is, amely Juhász Vince színművész ajánlására került be a műsortervbe.
Bővül a színházi nevelés program, már majdnem minden előadásunkhoz tartozik drámapedagógiai program, Debreceni Luca drámapedagógusunk szervezésében, a tervek szerint újra bevezetik az óvodásoknak és iskolásoknak szóló bérleteket, melyekre nagyon nagy az érdeklődés.
A Budaörsi Latinovits Színház társulata – Bohoczki Sára, Böröndi Bence, Bregyán Péter, Chován Gábor, Fröhlich Kristóf, Hartai Petra, Ilyés Róbert, Mertz Tibor, Spolarics Andrea, Szőts Orsi és Takács Katalin – a 2024/25-ös évadban három új taggal egészül ki, Páder Petra hagyta el a társulatot. Koós Boglárka a Beszélnünk kell Kevinről Celiájaként már bemutatkozott, aki a 2022/23-as évadban végzett a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, a másik két tehetséges fiatal is jól ismert már a budaörsi közönség előtt, hiszen SZFE-s hallgatókként mindketten a Budaörsi Latinovits Színházban töltötték ötödéves színházi gyakorlatukat a 2023/24-es évadban.
-
Interjúk
„Még mindig kíváncsi vagyok magamra”
Balázs Áron színművész, az Újvidéki Művészeti Akadémia tanára, aki feladta a társulati létformát a tanári hivatásért, ám maradt szabadúszó színész, így azóta Vajdaság minden színházában láthattuk játszani. Legutóbb a Zentai Magyar Kamaraszínház Sirályában öltötte magára a két karakterből gyúrt doktor szerepét. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Színházcsinálás: Liliomfi
Szigligeti Ede örökzöldje régi-új színház, erős mai tartalmakkal. Vecsei H. Miklós változatát ifj. Vidnyánszky Attila előbb a Budaörsi Latinovits Színházban vitte színre. Azt egyik társulatalapító produkcióként hozták létre. „A jó darabokat szokták átírni, nem a rosszakat” – idézték Mészöly Dezsőt. És évekig átütő siker lett. Ezt igazították most vígszínházira. A Liliomfi előadása ismét fergeteges. Szegő György -
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét.