Színházak
Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
Madách ImreAz ember tragédiája
- rendezőRédli Károly
- díszlettervezőGadus Erika
- jelmeztervezőGadus Erika
- dramaturgForgács Miklós
- átdolgozóRédli KárolyForgács Miklós
- koreográfusGergye Krisztián
- koreográfusasszisztensKántor Kata
- zenei válogatásRédli Károly
- rendezőasszisztensKántor KataSzéles Aranka
Madách Imre emberiségkölteményének műsorra tűzése mindig egy generáció, az alkotók véleménynyilvánítása a saját korukról, a korszellemről, az őket érintő legfontosabb problémákról. Felmerülnek az emberi lét nagy kérdései: a létezés célja és értelme, hogy a történelem egy helyben toporgás-e vagy szükségszerű fejlődés, a szabad akarat vagy az eleve elrendeltetettség kérdése, a boldogság mibenléte, a tömeg és az egyén viszonya, a vezér szerepe és felelőssége egy közösség életében, a társadalmi berendezkedések közötti különbségek vagy hasonlóságok.
A 21. században talán még fokozottabban léteznek egymás mellett a különböző világról alkotott elképzelések, és ezért még érdekesebb, hogy egy kollektíva milyen megközelítésben látja Madách Imre szédítően izgalmas, vibrálóan bonyolult, és a válaszainál talán csak a kérdésfölvetéseiben elgondolkodtatóbb művét. Mindannyian Ádámok és Évák vagyunk. Együtt utazunk a történelemben, együtt vágyakozunk a nagy ideákra és az elsöprő erejű érzelmekre. A nő és a férfi időkön, tereken és filozófiai rendszereken átívelő roadmovie-ja és egotripje, igazán jó alkalom olyan alapkérdések fölülvizsgálatára, mint az emberi méltóság, a demokrácia mibenléte, a háború borzalma, a férfi és a nő helyzete, a létezés banalitása és metafizikája.