Színházak
Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
Maja PelevićAz utolsó kislányok
Plakát: Blaskó Árpád
Fotó: Molnár Edvárd
- rendezőKokan Mladenović
- díszlettervezőMarija Kalabić
- jelmeztervezőSelena Orb
- dramaturgMaja Pelević
- fordítóOrovec Krisztina
- dramaturg konzultánsGóli Kornélia
- zeneszerzőIrena Popović
- koreográfusFülöp Tímea
- a zeneszerző munkatársaSzerda Árpád
- jelmezkellékek kidolgozásBlagovesta Vasileva
- zenészSzerda ÁrpádÁbrahám Máté
- fénytervezőMajoros Róbert
- szinpadmesterSzvitlik Szebasztián
- rendezőasszisztensSzerda ZsófiaCsík Barnabás
Ma jobban, mint valaha, olyanrendszerben élünk, amely magába foglalja az emberi létezés összes vetületét: a viselkedést, a vágyakat, a szerelmet, a reményt,és sikerül mindezekből nyerészkednie is. Egy ilyen társadalmi rendben nem csoda, ha azt látjuk, hogy az élet minden területén egyre kifejezettebb az áruvá válás folyamata, és ez alól maga a születés sem kivétel. A birtoklás öröme még az olyan mélységes biológiai és érzelmi szinteket is behálózza, mint amilyen az anyaság.
Hiszen pontosan ez az, ami a nőt mindenkor meghatározta és amit elvártak tőle. A nőnek önmagában ma sincs értéke, hacsak nem rendelkezik az anyáknak kijáró társadalmi elismeréssel. A gyermektelen nő értéktelen, tehát mindenre képes lesz azért, hogy kiteljesedjen az anya szerepében. Ez pedig ideális kiindulópont az elemi vágy áruvá alakításához. A gyermek ugyanolyan nyersanyag mint bármi más, amit birtokba vehetsz. Ahol az anyaméhből gyár, a gyermekből pedig pompásan csomagolt drága termék lett, ott kezdődik ez a történet.
(Maja Pelević)
2021. 12. 29.