Színházak
Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
William ShakespeareWe are Shrewd!
A Marosvásárhelyi Művészete Egyetem és az Újvidéki Művészeti Akadémia vizsgaelőadása
- KataNyári Ákos
- PetruchioVerebes Andrea
- BiancaBaptista kisebbik lányaBúbos Dávid
- LucentioBianca kisérõjeDienes Blanka
- HortensioBianca kérõjeHajdú Sára
- Baptista MinolaKőműves Noémi
- rendezőDeli Szófia
- látványLokodi Aletta
- dramaturgMarkó Orsolya
- fordítóNádasdy Ádám
- asszisztensCseket Tamás
Hol helyezkedik el ma a nő? Milyen szerepe van a világban, milyen szerepeket várnak el tőle, ehhez képest milyen szerepeket vállal? Választhat-e vagy sem? Kicsoda ma a férfi? Micsoda ma a férfiasság? Ki határozhatja meg pontosan a maszkulinitást? Ezekkel a kérdésekkel találkozunk nap, mint nap. Amikor a nemek összecsapása a téma, a vélemények megoszlanak.
Shakespeare közel 500 éve írta meg A makrancos hölgy című drámáját, melynek témája a nemi fölényből adódó hatalom. A középpontban álló „nő szelídítés” és a férfihoz való idomítás, a nő a társadalomban elfoglalt alárendelt szerepét tematizálja. A nemek és a nemiség harcára épülő csavaros történet azonban új meggondolásban képes aktuális társadalomkritikaként működni.
A We are shrewd!-ban az új elgondolás a nemi szerepcserében teljesedik ki, amely által egy olyan világot tárunk a nézők elé, ahol a férfi kerül női szerepbe. A csere lényegében nem egy férfiellenes propaganda eszköz, hanem egy kísérlet, mely a nemek közötti státus és viszonyrendszer változását kutatja, azt, hogy mi határozza meg a nemek közötti egyenlőtlenséget.
Az előadás hossza: 100 perc szünet nélkül