Színházak
Komáromi Jókai Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
- 1969/1970
- 1968/1969
- 1967/1968
- 1966/1967
- 1965/1966
- 1964/1965
- 1963/1964
- 1962/1963
- 1961/1962
- 1960/1961
- 1959/1960
- 1958/1959
- 1957/1958
- 1956/1957
- 1955/1956
- 1954/1955
- 1953/1954
- 1952/1953
Simor ÁgnesMesemag
- SzereplőSimor Ágnes
- rendezőSimor Ágnes
- díszlettervezőWeszelovszky Anna
- jelmeztervezőWeszelovszky Anna
- díszletkivitelezőWeszelovszky Anna
- szcenikusNémeth György
- zeneKézdy LucaSzesztay Dávid
- fénytervezőSzabon Bala
- festett könyvEdgardo Gonzalez Papito
„Nyújtsad ki a kezedet, csukd össze a tenyered, elkaptál egy meseszálat, pödörd meg az ujjaid közt. Ha a mesėt végignézed, gondold meg majd, hova teszed?”
A Simorág Táncirkusz 2010 óta hoz létre meséket a színház, tánc, cirkusz, zene, irodalom formanyelvének összekapcsolásával. Világunkban a díszletek és a szereplők is folyton átváltoznak, ahogyan a mesék áramló képzeletvilágában bárki, bármivé alakulhat. Munkáink egyedi feldolgozások, különböző népek meséiből, vagy saját mesékből összegyúrt új történeteket hozunk létre. A történetek szimbólumokon keresztül válnak érthetővé, a humor és a líraiság egyszerre van jelen. Meséinkhez élőzenét használunk, mely erősíti, kiegészíti, inspirálja munkánkat. A történetek, melyeket átadunk, a kicsiket és nagyokat is magával ragadja, mert a mese mindenkinek szól!
"... mert a földben színes gyöngyöket szórtak el, azokat gyűjtötte tenyerébe, egy részét visszatette mélyre, hogy ha te is keresgélsz majd, földet ásol, megtaláld. "
A Mesemag át van szőve cirkuszi, színházi, bábszínházi történésekkel. Ahogyan a föld kérge a mese világából táplálkozva megnyílik, úgy jelennek meg a mesevers rétegei is. A díszlet önmagában egy képzőművészeti installáció, ami folyamatosan átalakul az előadás közben, bábjátéknak, zsonglőrködésnek, akrobatikának teremt teret. Mindehhez a hegedű és a zongorajáték összhangját a Kézdy-Szesztay zeneszerző duó önálló zenei világa teremti meg.
A történet különböző korokat, idősíkokat kapcsol össze, de míg látszólag lineáris, valójában az emlékek szétszórt törmelékeibe kapva tereket és időbeli távlatokat kapcsol egymásba. Ez a mese valójában önéletrajzi történet, amely a piciknek a mese szépségét idézi, a fiatalok és felnőttek számára egy kortárs fejlődéstörténetet jár körbe, azzal a kérdésfelvetéssel, hogy létezik-e még napjainkban fejlődéstörténet és valóban az egyén fejlődéséről van szó, vagy közösségi létről beszéljünk inkább és egyáltalán van-e ilyen?
„A hatvan percnyi játékidő olyan esszenciálisan sűrített, mint egy költemény. És valóban, ne epikára vagy drámára számítsunk a színpadon, hanem tömény lírára. A történések képekből, szimbólumokból bomlanak ki, a szavak csak mankók a megértéshez, de a mondatok is inkább az érzékeinkhez és nem értelmünkhöz szólnak, zeneiségük, az ismétlések ritmusa tovább építi a zene, a tánc, és a cirkuszi elemek által megteremtett hangulatot. Kicsiny, de heterogén közönségünk kortól függetlenül átadta magát az élménynek, az óvódás, a kisiskolás, a kiskamasz és a felnőtt közönség egyaránt megbabonázódott a Simorág meséjétől.
(...) Simor Ágnes előadóként a megtestesítője ennek a csodának a színpadon, de ő csak reprezentánsa annak az összművészeti munkának, ami a produkciót létrehozta. A szemünk előtt átalakuló, folyamatosan transzformálódó díszlet és a jelmezek (Weszelovszky Anna), az előadás számára komponált zene (Kézdy Luca – akivel már a Bábszínház Frankenstein adaptációjában találkoztunk – hegdűjátéka és Szesztay Dávid zongorafutamai alkotják a Mesemag zenei világát), Szabon Bala fényei, Simor Ágnes szavai valamint Eggardo Gonzalez Papito festett könyvei egyenrangú társként teremtik meg a mesét, egyik komponens sem másodhegedűs a szerkezetben, minden mozzanatnak kompozicionális jelentősége van.”