Nemzetközi tánctábor Horgoson
A tábor résztvevői a munkafolyamat alatt a Tanya kertjében saját sátraikban lesznek elszállásolva. ( Kérjük a résztvevőket hozzanak magukkal sátrat) Az egész napos munka magába foglalja a délelőtti és délutáni tánc-foglalkozásokat valamint a közös ételkészítést, étkezést és a tanya rendbentartását is. A tanfolyamot két jeles táncművész vezeti; Kathleen Raynolds, és Varga Heni. Az ilyen, és ehhez hasonló táborok megszervezése több éves tapasztalatra épül, a 2000-2006 között szervezett táboraink sikerére alapozva, szervezünk újra ilyen jellegű foglalkozásokat.
Általános tudnivalók:
Az étkezésre különös gondot fordítunk a tábor ideje alatt.
Mit jelent mindez?
Mottónk: „Amit eszel, azzá leszel!”
A már említett közös ételkészítés, étkezés a makrobiotikus, organikus (élő) táplálékokra próbál összpontosítani, célunk, hogy ezek minél nagyobb arányban legyenek részei a tábor ideje alatt konyhaművészetünknek. Ezt közös erővel fogjuk elkészíteni. A résztvevők tehát elsajátíthatják a makrobiotikus konyha alapjait is.
Fontos tudnivaló:
Kérjük a résztvevőket, hogy készüljenek az időjárási viszonyokra, s hozzanak magukkal megfelelő ruházatot, lévén a munka nagyrészt a szabadban folyik!!!!!!
Kik vehetnek részt?
Várjuk azok jelentkezését, akiket fontosnak tartják testtudatuk fejlesztését. Általános fizikai erőnlét szükséges.
A tanfolyam vezetőiről:
Kathleen Reynolds
Kathleen Reynolds az Amerikai Egyesült Államokban született, táncos képzését Buffaloban, és New York-ban kezdte,majd Bob Barkerrel, Gabriella Daub-Darvash-sal, Merce Cunningham-mel, és Eric Hawkinsszal folytatta klasszikai és kortárs táncos képzését New Yorkban. Később Franciaországba költözik, s Párizsban kezd dolgozni, s az évek során olyan koreográfusokkal műküdik együtt mint Nagy József, Bernardo Montet, Catherine Diverres, vagy Germana Civera. Ezekből az együttműködésekből A leghosszabb, s legintimebb időt Nagy Józseffel tölti. Több színházi rendezővel dolgozott, például Marcial DiFonzoval, Bo és Bruno Geslinnel. Megalapítja az Ambitrix tánccsoportot 2002-ben Franciaországban, és 2010-ben Berlinben a The Dirty Dozen csoportot Raphäel Vincenttel. Az évek során számos nemzetközi projektben vett részt különböző művészekkel koreográfusokkal a világ minden tájáról. 1990 óta tanít kortárs táncot különböző intézményekben Franciaországban, a Rencontres des Côtes d’Armorban, s számos workshopot vezet a CCNO-nál, a CCNRB-nél, a Rennes-i Egyetemen, illetve a Lyoni Egyetemen.
Varga Heni
1970-ben született Szabadkán. 15 éves koràban lépett fel először az akkori Szabadkai Népszínház berkeiben Ophelia szerepében, Vito Taufer rendezésében, majd folyamatosan dolgozott mint a társulat legfiatalabb színésznője ( Bloody Mary című előadásban Rade Šerbedžija mellett, Végel László Áttűntetések című darabjában (Rendező: Ljubiša Ristić), Nada Kokotovićtyal: Saigon, Kékszakállú herceg vára). Emellett befejezte a pedagógiai középiskolát. 1990-től 1992-ig befejezi Párizsban a Jacque Lecoq Nemzetközi Mozgásművészeti Iskolát. 1992 és 2000 között különböző tradicionális mozgásszínházi tanfolyamokon vesz részt; Karuna Karan Katakali mester vezetésével, Made I Mat a Bali maszkos táncok mestere;, és Umewaka Makio NO mester vezetésevel. Döbrei Dénessel 1998 -tól napjainkig szervesen együttműködik; előadásokat készítenek; Fiwe for Two, Solanum Tuberosum, Tomato avagy a paradicsom, Double Duo Hhouaka: Méhcsípés, Tiszavirágméz közös előadások, játszások, koreografálás mellett műhelymunkákat tartanak a “Test emlékezete” címen, tanfolyamokat szerveznek (Min Tanaka nyári tábora). Nagy Józseffel 1995-ben dolgozik először mint előadó, a Woyczek előadásban, (amit napjainkig játszanak szerte a világban Japántól Gyergyószentmiklósig), ezt kővetően még két másik produkciójában is benne van (Szél a zsàkban, Virrasztók). Urbán Andrással először 2003-ban dolgozik együtt Szegeden, a Könyökkanyar című Tolnai Ottó szövegből készült előadásban, majd más produkciókban is részt vesz mint előadó és koreográfus (0,1 miligram, Kralj Šume, Brecht – The Hardcore Machine). Szóló előadásai: Lajko Felix zenéjére: Magenta, David Yengibarian zenéjére: Piros Pötty, Elisa Trockme zenéjére: Vertical Limit, Accent Grave, Antal Attila zenéjére: Somniare Somnia.
Kathleen Raynolds :
A workshop három fő tengely köré épül:
1. Az “órák” során felderítjük az emberi test felépítését a tér, a tömeg és a gravitáció viszonylatában. Ezt a folyamatot általában a test központi bázisától, a vertikális tengelytől (fej-nyak-hát) kezdem, a következő módon: a törzs felfelé, s a lábak lefelé nyúlnak, a medencecsont középpontja pedig a láb és gerinc között egyensúlyozva csüng. A feszítő-lazító gyakorlatokra koncentrálva az izmok meghosszabbodnak, a feszültség csökken. A testről pontosan megformált képi világ fejleszti a tartást és a koordinációs készséget, és lehetővé teszi, hogy hatékonyabban közlekedjünk a térben.
2. A második részben a lendületet és a térben fellelhető utakat derítjük fel, különös figyelmet fordítva a súlyra, gravitációra, légzésre, és impulzusokra. A helyes légzés csökkenti a feszültséget, és segíti a a gravitációs központ lejjebb helyezését. Az altest mélyére helyezve a központot, az energiánkat a csontokon és izületeken keresztül mértani pontossággal irányíthatjuk. Ez a tevékenység lehetővé teszi számunkra mozgástartományunk növelését, és minden egyes mozdulat dinamikai minőségének pontosítását. Ezután egyre összetettebb mozdulatsorokat fejlesztünk ki, amelyek a folyamat során egyre hosszabbakká válnak.
3. A harmadik részben a performance anyagát hozzuk létre. Ehhez néhány egyszerűbb koreográfiai módszert is el kell sajátítanunk, Ezután tudunk egy összetettebb struktúrát formálni, melynek tartalma az felfedezett anyagból kerül majd elő. Kezdetnek veszünk egy visszatérő motívumot. Egyre közelebb kerülve hozzá, arra összpontosítunk, hogyan reagálunk erre a motívumra. A megfigyelő szemszögéből kísérve a folyamatot, összegyűjtjük az alapanyagot. A folyamatnak ebben a részében találom meg a “kereteket”. Ezt a folyamatot nevezzük “keretezésnek”. Az egyéni “keretek” alapja évezredek ismétlése és mintái, melyek arról adnak nekem jelt, hogyan reagálok a visszatérő motívumra. Ahogy elkezdek asszociációkat létrehozni két különböző információ között, s ahogyan figyelem a testet, az összefonódó kapcsolatok felfednek egy feltörő dinamikát. Az új keretek nem egyik vagy másik keretből fejlődnek ki, hanem a sok-sok felcserélhető rész szintéziséből. A “valóság” elkezd elválni, s vele együtt az ehhez a valósághoz való fizikai viszony is. A mozdulat jelentőségére és anyagtalanságára összpontosítunk. A kommunikáció “újrakeretezésével”, az általunk kifejlesztett gyakorlattal és sajáttestünk segítségével kiszélesítjük az időhöz, a térhez, egymáshoz és a környezethez való viszonyunkat.
Varga Heni :
a külső és belső tér létezése
külső terünk
az a miliő, amiben az előadó dolgozik, alkot, munkálkodik, létezik
ami őt inspirálja, élteti, készteti
a teret mi, élő szervezetek teremtjük, vagy a tér formál minket
a tér egyensúlya és kibillentése
miben és mitől mozdul az előadó
belső terünk
mindaz, amit hordozunk, amit érzékszerveinkkel (hallás, látás, izlelés…… ) megélünk,
minden lelki és fizikális tapasztalatunk
külső és belső terünk milyen hatással van egymásra, melyik az indittató
hol és hogyan születik az alkotó, előadó létezése
létezés
mi határozza meg az akciót és a re-akciót
miért és medddig tart egy akció, re- akció: hol kezdődik a “párbeszéd”
a verbális vagy fizikális kapcsolat minek a függvénye
Min dolgozunk?
a tereket és létezésünket megtölteni - letölteni-elengedni-megváltoztatni
jelenlét- és létünk minősítése a megadott külső és belső terekben, a létezés minősége, minősítése;
állapotok
az állapotok felépítése -megélése-elhagyása-változtatása.
hogy mindezt tudatosabbban mélyebben is megtapasztalhassuk egy olyan fizikai állapot felépítését ajánlom, ami a folyamatosságon kitartáson ismétlésen alapszik; kizökkenteni habitusaiból az elmét és a testet, feltárni előtte más lehetőségeket is, saját emberi létünk segítségével, környezetünk közreműködésével