Színház és tánc a Szigeten
Az idei Színház és Táncsátor a korábbi évekhez hasonlóan több színpadon, egész napos programmal várja a Szigetlakókat.
A helyszín fellépői a világ négy kontinenséről érkeznek – Dél-Amerika, Ausztrália, Ázsia és Európa válogatott társulatai hozzák el a kortárstánc legjavát a helyszín színpadaira, sokszor az újcirkusz és a képzőművészeti installáció műfajába is kikacsintva. A program - ahogy eddig is megszokhattuk - a nemzetközi társulatok mellett a hazai művészekre is fókuszál, a nagy hírnévnek örvendő táncosok mellett pedig feltörekvő tehetségek is színpadra lépnek.
A nap közös frissítő tánccal kezdődik Nagy Csilla vezetésével. A sátorban az első estén az itthon már ismert alkotók, Guy Nader és Maria Campos fantasztikus, a test fizikalitását központba helyező koreográfiáját láthatjuk majd. A kanadai Cas Public társulat 9 című darabja egyszerre megható és elgondolkodtató, hiszen egy hallássérült táncossal dolgozik együtt, párhuzamot vonva Beethoven zenéje és a kortárstánc között. Marco Layera rendezésében olyan chilei kiskorú lányok állnak színpadra és mesélik el saját történetüket, akik a családon belüli erőszak, az iskolai megfélemlítés (bullying) és kiközösítés áldozataivá váltak. A Svédországból érkező hat fantasztikus női táncos Juck című koreográfiája a kortárstánc és az urban dance határán mozog. Az előadók iskolai egyenruhába öltözve oszlatják el sorban az ideákat, melyek arról szólnak, milyennek is kéne lenniük a lányoknak.
Szintén a sátorban lesz látható a Trafó Kortárs Művészetek Házában bemutatott, Az ügy című kórus-látványszínház produkció, mely Halas Dóra – Nagy Fruzsina és a Soharóza kórusának közös munkája, mely Kodály Zoltán etűdjeire építve a nagyvárosi hivatalok mindennapjait mutatja be ironikus formában, az ügyfelek érdekei és a hivatali rend ellentmondásaira fókuszálva. A francia Clément Dazin társulat Humanoptère című előadásában a hét zsonglőr-táncos hihetetlen ügyességgel táncoltat megannyi labdát, a főszerep a látványé, a játékosságé és a zenéé. A Budapest Kortárstánc Iskola jelenlegi és volt hallgatói visszatérő vendégei a helyszínnek, idén három rövid koreográfiájukat láthatja a közönség.
A chilei La Licuadora társulat Ruido című darabja a mindnyájunkat körülvevő zajokat mutatja be táncos formában, miközben próbálja feloldani társadalmunk disszonáns hangzásait. A maláj Orang Orang Drum Theatre darabja a szebb élet és a túlélés reményében délre vándorló ősök történetén keresztül mesél a migránsok helyzetéről, és arról az elszántságról, ami ahhoz szükséges, hogy mindent hátrahagyva nekivágjunk egy kockázatos, veszélyekkel teli útnak.
A nap közös frissítő tánccal kezdődik Nagy Csilla vezetésével. A sátorban az első estén az itthon már ismert alkotók, Guy Nader és Maria Campos fantasztikus, a test fizikalitását központba helyező koreográfiáját láthatjuk majd. A kanadai Cas Public társulat 9 című darabja egyszerre megható és elgondolkodtató, hiszen egy hallássérült táncossal dolgozik együtt, párhuzamot vonva Beethoven zenéje és a kortárstánc között. Marco Layera rendezésében olyan chilei kiskorú lányok állnak színpadra és mesélik el saját történetüket, akik a családon belüli erőszak, az iskolai megfélemlítés (bullying) és kiközösítés áldozataivá váltak. A Svédországból érkező hat fantasztikus női táncos Juck című koreográfiája a kortárstánc és az urban dance határán mozog. Az előadók iskolai egyenruhába öltözve oszlatják el sorban az ideákat, melyek arról szólnak, milyennek is kéne lenniük a lányoknak.
Szintén a sátorban lesz látható a Trafó Kortárs Művészetek Házában bemutatott, Az ügy című kórus-látványszínház produkció, mely Halas Dóra – Nagy Fruzsina és a Soharóza kórusának közös munkája, mely Kodály Zoltán etűdjeire építve a nagyvárosi hivatalok mindennapjait mutatja be ironikus formában, az ügyfelek érdekei és a hivatali rend ellentmondásaira fókuszálva. A francia Clément Dazin társulat Humanoptère című előadásában a hét zsonglőr-táncos hihetetlen ügyességgel táncoltat megannyi labdát, a főszerep a látványé, a játékosságé és a zenéé. A Budapest Kortárstánc Iskola jelenlegi és volt hallgatói visszatérő vendégei a helyszínnek, idén három rövid koreográfiájukat láthatja a közönség.
A chilei La Licuadora társulat Ruido című darabja a mindnyájunkat körülvevő zajokat mutatja be táncos formában, miközben próbálja feloldani társadalmunk disszonáns hangzásait. A maláj Orang Orang Drum Theatre darabja a szebb élet és a túlélés reményében délre vándorló ősök történetén keresztül mesél a migránsok helyzetéről, és arról az elszántságról, ami ahhoz szükséges, hogy mindent hátrahagyva nekivágjunk egy kockázatos, veszélyekkel teli útnak.