Színházak
Újvidéki Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
SzophoklészOedipus Tyrannus
- OidipuszPeták Róbert
- PapKotsona Eleni
- KreonKollatos Fotios
- KarKotsona Eleni
- TeiresziaszKollatos Fotios
- IokasztéÁlmosd Phaedra
- Thébai aggokKluták BalázsKosztadinovszky MilánKujumdzisz KíraLászló-Szolcsányi AmiraLászló-Szolcsányi AttilaSütő SztellaVobeczky Anna ZoéVobeczky Maja Lili
- TáncosBodócs DiánaBokrossy BarbaraKovács KingaLászló BíborkaNémeth Laura
- ArtistaNagy Zsuzsanna
Plakát - Nicky Papastergiou
- rendezőKollatos Fotios
- díszlettervezőLipovics János
- jelmeztervezőÁlmosd Phaedra
- koreográfusBokrossy Barbara
- kellékLipovics János
- médiaFazekas ÁdámMukk Sándor
- sminkOszvald Viktória
- zenészKollatos JorgosStefopulos AlekosNizalowski Fanni
- művészeti asszisztensLotsou PanagiotaKlitsa Paraskevi
2000 éve a színházzal szemben támasztott általános magatartás nem sokat változott, a publikumnak ma is hasonló elvárásai vannak a színésszel, a drámaíróval kapcsolatosan. A színház jellegének változásai azonban megkövetelik az adott kor szellemi igényeinek ”kielégítéséhez” való igazodást - ami nem korlátozódhat csupán a színpadi előadás adott kor-külsőségeinek megjelenítéseiben.
Az alkotók Szophoklész ókori, örök érvényű drámájának modern adaptációját állítják színpadra Kollatos Fotios rendezésében.
Az előadás, szándéka szerint, a tragédia egyik alapellentmondását próbálja sajátos megközelítésben bemutatni: a látszat és valóság megkülönböztetésének lélektani rezzenéseit követi, vizsgálva mai világunk, sorsunk felismeréseinek válaszreakcióit. Eközben természetesen nem kerülheti meg a dráma korokon átívelő alapvetésének tárgyalását, az önmegismerés általános emberi követelményét, az önmagunkra való eszmélés útját – még ha ez – a legjobb szándék ellenére is akaratlanul tévútra vezetheti az embert. 2000 éve a színházzal szemben támasztott általános magatartás nem sokat változott, a publikumnak ma is hasonló elvárásai vannak a színésszel, a drámaíróval kapcsolatosan.
2020. 10. 11.
Az előadás hossza: 65 perc szünet nélkül