Portré
Farkas Ádám
Életrajz
1986-ban születtem.
2007-2010 között Szombathelyen színészmesterséget tanultam, a Weöres Sándor színházban. Osztályfőnökeim Jordán Tamás és Jeles András voltak.
2010-ben szerződtem a kecskeméti Katona József Színházhoz, melynek ma is tagja vagyok.
Ugyanebben az évben felvettek a Színművészeti Egyetemre, ahol az osztályfőnökeim Molnár Piroska, Kocsis Gergő és Szőcs Artur voltak. 2016-ban végeztem.
TV-film szerepek
(2005) Czigány Zoltán: Ecseri tekercsek: Colos (Tv-film)
(2006) Leonardo: Guardman (Rövid film)
(2011) Haction: Biztonsági ember (TV-sorozat)
(2011) (Székely János: Caligula helytartója: Próbusz (Tv-film)
(2012) Tormay Cécile: A régi Ház: Walter Ádám (Tv-film)
(2015) X-compani: Lover German (TV-sorozat)
(2017) Válótársak: Fiú (TV-sorozat)
(2017):Tóth János: Jóképű fiú (TV-sorozat)
(2017) Jóban Rosszban: Regős Gábor (TV-sorozat)
Fontosabb színpadi szerepek:
(Aristophanes-Hamvai) Lüszisztraté: Drákész főtanácsos (R: Horgas Ádám)
(Jeles András-Viktor Hugo) A nevető ember: Lordkancellár (R: Jeles András)
(írta: a társulat) Öt az egyben: Kornél (R: Czukor Balázs)
(Salvomir Mrozek) Mulatság: B legény (R: Sardar Tagirovszki)
(Szerb Antal) Utas és holdvilág: Zoltán (R.: Vajdai Vilmos)
-
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét. -
Interjúk
„Olyan nyugalmat és felszabadultságot máskor nem érzek, mint éneklés közben”
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György